08 mars, 2011

Discipliner!


Men alla som tävlar underkastar sig i allt hård träning - de för att vinna en segerkrans som vissnar, vi för att vinna en som aldrig vissnar. Jag löper alltså inte utan att ha målet i sikte. Jag boxas inte likt en som slår i tomma luften. I stället slår jag min kropp och tvingar den till lydnad, för att jag inte själv på något sätt skall komma till korta vid provet, när jag predikar för andra.

1 Kor 9:25-27


Alla gillar festen, men få vill laga maten, dekorera och ordna med inbjudningskorten. Alla gillar underhållning som musik, sång och dans men få vill öva. Alla gillar det storslagna och lyx men få vill spara, arbeta och betala för det.

Discipliner skapar de fysiska och andliga förutsättningarna som sedan föder och producerar allt det vi längtar efter...

Exempel på discipliner som både troende och ateister praktiserar för ett senare och lite mer långsiktigt resultat är;

- Fysisk träning
- Ekonomiska placeringar och långsiktigt sparande
- Administrativ planering och struktur

Den troendes discipliner är;

- Bön
- Fasta
- Bibelläsning
- Ekonomiska tionden och offer
- Positiva tankar
- Trons tal
- Evangelisation
- Lärjungaträning

På fredag har vi bönenatt i SOS Church Stockholm från kl 22:00! Vi bygger en tron för Jesus i Stockholm! Guds rike avancerar! Välkommen :)!

Vi hörs!