27 mars, 2011

Familjen Amritzers köksbord

Älskar min familj! Maria och barnen är min fristad. Jag sover alltid som en sten, alternativt stock ;), i vår dubbelsäng och snarkar högre och ljudligare för vart år som går - upplyser mina älsklingar mig om ;). Vårt ombonade hem är platsen där vi verkligen kan vara oss själva...

Det finns dock ett ställe jag älskar mer än alla andra i mitt hem... Köksbordet!!!


Familjen Amritzers kök och köksbord mina vänner - god mat, kortlekar från olika länder, schackspel, laptops, tidningar, mobiltelefoner och nästan alltid ljus tända... Njuter fett och slappnar av kungligt just där... Jag ber, läser Bibeln, hör Jesu Ande, skrattar och gråter vid vårt köksbord... Djupa samtal, barnuppfostran, familjeråd, lärjungaträning och ledarsamtal - allt funkar bäst just här!

Tack Gud för den lilla och stora familjen! Tack för Skogshemsvägen och Warfvinges väg! Tack Gud för Tullinge och Kungsholmen! Tack Gud för den lilla och stora församlingen!

Vi hörs!