06 april, 2011

Andra dagen på helig mark

Blev väldigt positivt överraskad här i Sialkot igår... En lokal företagare i byggbranchen klädde upp mig från topp till tå och hans gulliga fru och vuxna döttrar hjälpte till som smakråd. Affär efter affär i det dyraste shoppingstråket finkammades och jag välsignades med tre snygga skjortor (två i traditionell lokal stil), ett par skor och två par jeans! Är van vid att jag alltid betalar på våra missionsresor men världen håller visst på att förändras:)! Tack Jesus!

Jamia moskén i Sialkot...

Teamsamlingen igår var sååå avslappnad, varm och speciell. Vi läste Bibeln tillsammans, bad och dröjde kvar i innerlig lovsång länge - Jesus var så nära...Vi drack kaffe och åt glass i biljardrummet (vårt privata konferensrum) här på Hotel One. Vi blev sittandes länge och skämtade, drog berättelser från olika missionsresor genom åren och skrattade så gott och hjärtligt. Älskar den familjära gemenskapen vi har i SOS. Vi har verkligen blivit familj på riktigt...

Läser Kenneth Hagins bok How You Can Be led by the Spirit of God för säkert tionde gången i livet... Kan varje berättelse utantill men den styrker mig lika mycket varje gång ändå...

Ska träffa mina två tolkar kl 14:00 för att gå igenom dagens tre undervisningspass som jag ska hålla för de 600 ledare som är anmälda till eftermiddagens lokala konferens för de samarbetande kyrkorna i staden...

Hjälp mig Herre Jesus att göra trogen tjänst och lyckas tvätta deras fötter!

Vi hörs!