05 april, 2011

Sialkot

Efter en mycket lång resa så är jag då äntligen på hotellrummet i Sialkot, nordöstra Pakistan... Har ätit frukost, ska ställa mig under en dusch och sedan försöka sova lite... Ska ut och handla skjortor och ett par skor i eftermiddag innan det blir en teamsamling efter kvällsmaten här på hotellet ikväll... Njuter. Sniffar stan ;). Försöker lära känna folkets humor här och skojjar med så många jag kan... Ibland skrattar ingen och ibland skrattar alla hejdlöst - alla kulturer är olika. Humor och kärlek är nycklar till människors hjärtan...

Gamla stan i Sialkot...

Fick ett uppmuntrande sms från pappa Reinhard Bonnke precis när jag klev på planet från Doha till Lahore som betydde så mycket för mig - han ber för mig och vår festival här i Pakistan... Jag satt med tårar i ögonen och kände mig sååå lycklig!

Imorgon blir det pastorsseminararium för ca 600 pastorer och festivalen drar igång på fredag! Be för oss!

Vi hörs!