24 april, 2011

Investera i vänner...

Vänskap är vackert. Kollegor - fy vilket trist ord... Bekanta likaså - ytligt, ihålligt och tomt...

Vänner skyddar, bär och delar allt med varandra. Vänner tänker allt till det bästa. Vänskap är aktier som bara växer i värde ju längre tiden går. Jag är rik - jag har många nära vänner...


Vänner kan slita varandra i stycken, men det finns en som är mer hängiven än en bror.
Ords 18:24

Jonatan slöt ett förbund med David, eftersom han hade honom lika kär som sitt eget liv.
1 Sam 18:3

Men Jonatan, Sauls son, gick till David i Hores och styrkte honom i Gud.
1 Sam 23:16

Jag sörjer dig, Jonatan, min broder. Du var mig mycket ljuvlig. Din kärlek var mig underbar, mer än kvinnors kärlek.
2 Sam 1:26

Tack Jesus att jag har förmånen att få investera i vänner och har vänner som älskar mig...

Vi hörs!