24 maj, 2011

Vår Livsstil!

Är pastor i Stockholm igen... Ljuvligt! Jag har fantastiska medarbetare, ett riktigt "dreamteam" och det är verkligen sommarvackert här... Far fram på min Harley Davidson mellan alla olika uppdrag - äktenskapsrådgivning, samtal med nya medlemmar,
"lifecoaching", administration och så naturligvis predikar, undervisar och leder jag människor till tro på Jesus... Älskar att vara pastor faktiskt...

Igår var jag ledig för första gången på ganska länge, brukar alltid försöka prioritera min vilodag men har inte riktigt lyckas med det konsstycket de sista veckorna och det får surt avbetalas nu i form av hosta, trötthetsfeber och allmän gnällighet ;). Att bryta mot tredje budet funkar aldrig - Gud visste ju detta och i sin stora kärlek gav oss just "vilodagen" som en stor gåva. Ja, ja... Igår blev det sovmorgon, kort och chackspel på förmiddagen... Tränade sen boxning efter lite styrketräning... Gick på bio med min son Adam på kvällen och såg "Pirates of the Carribean - del 4" - så kul :)! Vilken omväxlande och go ledig dag det blev!


För att hålla länge har jag en livsstils-guide och några principer jag försöker hålla mig till. Jag har kokat ner det till tre punkter efter nästan 22 år som lärjunge till Jesus nu...


1) Ett starkt inre liv (dvs; bön, lovsång, bibelläsning, fasta och andliga studier).
2) Ett starkt utgivande och utåtriktat liv (umgänge med sökare och lärjungaträning av nya i tron varje vecka och regelbundna missionsresor).
3) Ett sunt liv (vilodagar, regelbunden fysisk träning, dating med min Maria, kul och kreativt umgänge med barnen, spela kort, grilla och skratta med vänner men också jakt, fiske och motorcycklturer mm).


Nej... Nu måste jag sluta blogga och arbeta med visionsmötet; "SOS
Church Next Step" som går av stapeln på lördag och söndagens predikan...

Ps: Förresten ska inte du gå hos oss på SOS Missionsbibelskola till hösten?! Ansök här och nu!

Vi hörs!