29 juni, 2011

Halvfart och livskvalitet!

Har börjat skriva på min femte bok den här veckan... Skriver en biblisk och praktisk guide om att lyssna till och följa den helige Ande... Det går sakta och inte med samma tempo som när jag skrivit tidigare... Jag går fortfarande på mediciner och är ganska svag faktiskt... Ikväll ska jag försöka mig på ett vigselsamtal och sedan predikar jag här hemma i församlingen på söndag! Ska bli fantastiskt kul! Jag går lite på halvfart för första gången i livet och försöker vila... Det är svårt ;).


Jag har haft den stora förmånen att få sitta och lyssna på alla mina pastorer i församlingsledningen under fyra söndagar. Första söndagen på min sjukskrivning hörde jag Daniel Elvelyck predika sedan Julia Willkander därefter Emma Gustafsson och sist ut i söndags Walter Zuniga! Jag har fet-njutit! Vilka predikanter och pastorer! Jag är världens stoltaste pappa SOS :)! Dyrbara människoliv förvandlas hela tiden och bara i söndags rusade tio människor fram på Walters frälsningsinbjudan. Dop i vatten och eld hela tiden! Mirakelinsamlingar och nya bekantskaper - bara i söndags var det 30 personer som besökte SOS Church för första gången!

Djup vänskap, omsorg och kärlek i ledarteamet! Allt expanderar och alla växer till och mognar. Hur blev livet så här bra?!

Maria min älskling är så fin mot mig hela tiden... Hon är världens gulligaste, min privatsjuksköterska och min allra bästa vän! Vi badade i poolen och solade idag med en kartong jordgubbar mellan oss på altandecket... Schysst!


Många hälsar på. Har haft ca 90 församlingsmedlemmar på besök här i mitt hem under sjukskrivningen hittills... Grillen är ständigt rödhet och kaffe sörplas i otroliga mängder :)! Det spelas schack, kort och skrattas!

Tack Jesus för svensk sommar och ärlig uppriktig vänskap!

Vi hörs!