02 juli, 2011

SOS Church Stockholm

Församlingen vi planterade i Stockholm för inte ens två år sedan (SOS Church Stockholm fyller två år den 29/8) har blivit mitt livs största glädje! Festivaler bland de onådda folken, författarskapet och ledarcoachingen är mina starkaste grenar som predikant, dvs det jag fortfarande gör och kan bäst! Har ju gjort det sedan juni - 91. I ärlighetens namn måste jag nog erkänna att jag älskar att vara pastor mer... Svårt att erkänna men så är det. Vigselsamtal, bröllop, begravningar, hembesök, själavårdsamtal är fantastiskt! Jag njuter av att få vara präst för hela Stockholm och pastor för SOS på Kungsholmen! Igår blev Moses andedöpt på vår husförsamling och började spruta i tungor för första gången i sitt liv - han är fri från drogerna nu och döpt i vatten sedan två månader tillbaka :)! Vi har döpt drygt 100 personer sedan vi planterade i city nu! Vi har drygt 40 nationaliteter i församlingen och atmosfären är ljuvlig! Alla våra församlingsmedlemmar gör minst en lärjunge per år, dvs leder en sökare till frälsning, dop och andedop! Gör de inte det är de slöa och behöver börja följa Jesus igen ;).


Imorgon predikar jag hemma :) och flyger sedan tidigt måndag morgon till Tanzania för att hälsa på goda vänner, be och söka Gud en vecka. Fantastiskt med den svenska försäkringskassan som beviljade en utlandsvistelse under min sjukskrivning... Idag är det 33 C på min altan och 28 C i vår pool :). Har haft bibelstudie med familjen, tränar mitt skadade ben och skriver bok... Kan livet bli bättre?!


Gud är sååå god!

Vi hörs!