15 juni, 2011

Par som ber tillsammans

Ytterligare säger jag er; att om två av er här på jorden kommer överens om att be om något, vad det än må vara, så skall de ges dem av min Fader, som är i himlen.
Matt 18:19

Idag möttes ett av våra par i församlingen, precis efter lunch, för att kort be tillsammans på ett torg, en vanlig onsdag... De möttes i centrala Stockholm framför en fastighet som SOS Church precis lagt ett bud på... Det var inte meningen att jag skulle vara där, eller så var det kanske just det, vet inte riktigt :). Paret hade stämt träff för att mellan jobb, hämtning av barn på dagis och tusen ärenden också hinna att be en gemensam bön och lägga händerna på en speciell fastighet för oss som församling. Det var vackert. Heligt. Romantiskt. Allt på en gång liksom... Ett hemligt möte, två makar, praktisk och vild tro, mitt i vardagen, väl planerat och schemalagt bara för att de skulle hinna be... Jag blev så rörd. Helt tagen faktiskt. Jag fick förmånen, att som deras pastor, helt spontant, vara med och dela deras stund och Jesus var verkligen där...


Par som ber tillsammans förblir tillsammans. Par som ber tillsammans fortsätter att vara kära i varandra. Par som ber tillsammans får glädjas över gemensamma bönesvar. Par som möts för hemliga böneträffar mitt i vardagen är lyckliga par. Barnen till par som ber tillsammans är trygga, harmoniska och glada!

Tack Jesus för SOS Church Stockholm! Tack för vår expansiva och vilda framtid! Tack för alla överraskningar Du har placerat ut och gömt längs vår väg livsväg!

Vi hörs!