01 oktober, 2011

De små sakerna i livet

Jag uppskattar de små sakerna i livet nästan mer än de stora milstolparna och händelserna...

- Motorcyckelturen med min dotter Alica till och från SOS Youth för drygt en vecka sedan. Vi stannade och på Statoil i Huddinge på vägen hem och hon åt en korv och vi pratade... Det var hon och jag...
- Maria gav mig ett par pyjamasbyxor som jag drog på mig igår kväll här på hotellrummet i USA. Kände mig varm i bröstet när jag somnade... Hon sa att jag är snygg i pyjamasbyxor...
- Min vän pastor Gerry Stoltzfoos berättade att några av hans församlingsmedlemmar "skramlat" pengar för att jag skulle få köpa mig ett par nya cowboyboots här innan jag åker hem... Gläder mig åt dem som en liten unge... Tack underbara människor!

- Walter och jag drack kaffe och åt en tallrik soppa i mitt kök en sen kväll för några dagar sedan... Vi förstår varandra... Du är en sann och okomplicerad vän.

- Min son Adams lycka över sin karatedräkt. Hans ögon är stolta på ett vackert och tacksamt sätt...
- Tehno, Shudyan och jag i omklädningsrummet på gymmet i Flemingsberg... Alla tramsar, skrattar och halsar proteindrycker... Vänskap. Brödraskap. Lycka...

Gud, jag vill inte missa de små sakerna och stunderna mitt i livet. Tack Jesus för det "enkla" och "lilla" som händer mig... Det är stort för mig. Det gör mig rik. Tack för omsorg och kärlek från familj och vänner. Tack för att du öppnar mina ögon!

Vi hörs!