29 september, 2011

Änglarna betjänar!

Sitter och ber och bibelmediterar i mitt kök i ett vackert och höstfärgat Tullinge. När Jesus fastat i 40 dagar och segrat över satans alla frestelser kommer änglar och betjänar honom. Det står;

"Då lämnade djävulen honom, och se änglar trädde fram och tjänade honom."
Matt 4:11

Snart har SOS pastorer, missionärer, husförsamlingsledare och många av våra församlingsmedlemmar fastat och sökt Gud i 40 dagar (29/8-7/10). Det har varit strid. Det är krig. Synd avslöjas, vi helgas, prövas, skakas och luttras. Vi manglas och omprövar våra liv och prioriteringar. Trädets döda grenar bryts bort och de friska grenarna ansas för att de ska bära mer frukt (Joh 15).

Snart kliver änglar fram i öknen och passar upp och betjänar hungriga bönekrigare! När vi tjänat Gud och bespisat folkmassorna står tolv överfulla korgar med fisk och bröd och väntar på oss! Guds eget överflöd! Överflöd mitt i öknen!

"Alla åt och blev mätta, och lärjungarna plockade upp de överblivna styckena, tolv korgar fulla."
Matt 14:20

Imorgon flyger jag till USA för att predika i Gettysburg över helgen. Ska söka Gud på mitt hotellrum mellan mötena. Yes! :)

I helgen predikar min trofaste lillebror Walter Zuniga hemma i SOS Church. Han är familj med mig och bär församlingen närmast sitt hjärta.

Nästa vecka smäller det! Ledardag den 8/10 och Supersunday i Aula Magna på Stockholms Universitet den 9/10. Pastor Wilfred från Mombasa, Kenya kommer! Vi avslutar fastan. Änglar kommer betjäna! Vi kommer bli mättade av Jesus mitt i Stockholm! Mirakel och överflöd väntar!



Vi hörs!