04 januari, 2012

Oslo

Undervisar på Oslo Filadelfias bibelskola för 13:e året i rad den här veckan... Samma ämne; "Kraftevangelisation". FBO har klasser med sammanlagt över 100 studenter. Spenderade hela eftermiddagen och kvällen igår med min vän sedan många år redan, Daniel Egeli, föreståndare för Oslo Filadelfia. Det blev en skön kväll med en stor ledare och mogen gudsman. Filadelfia har drygt 2000 aktiva medlemmar nu (deras internationella församlingar inkluderade) och växer hela tiden. De har stora regionala och nationella framtidsplaner. Jag älskar Filadelfia folket av hela mitt hjärta!
Oslo by night...

Klev upp tidigt idag och tränade en timme på ett gym precis i anslutning till mitt hotell... Mår toppen!

Idag undervisar jag om att vara ledd av den helige Ande;

Romarbrevet 8:14-16

1) DHA leder i frid och harmoni. Han är herden och vi följer Honom. Joh 10:4-5
2) DHA leder personligt. Joh 10:3, 1 Tess 5:19-22
3) Det börjar med "Livets Andes lag" och hjärtats vittnesbörd. Rom 8:1-2, 1 Joh 5:10
4) Bedröva inte DHA, gör Honom inte ledsen. Ef 4:30
5) Bilderboken, visioner, drömmar och syner. 4 Mos 12:6-8, Apg 16:9-10
6) Lyd snabbt utan att tveka och volymen höjs och du hör tydligare hela tiden. Apg 8:29-30, 10:19-20
7) Gå i takt. Han bjuder upp till dans men låt Honom föra. Gal 5:16, 25
8) DHA arbetar alltid i två ändar samtidigt.


Måste rusa...

Vi hörs!