22 mars, 2012

Blev inte allt som du tänkt dig?

"Herren gjorde slut på Jobs olycka när denne bad för sina vänner. Herren gav Job dubbelt upp mot han förut hade haft."
Job 42:10

"Sånt ä livet, så mycket falskhet bor det här", säger en gammal svensk slagdänga... Bli inte cynisk, hård och självupptagen. Livet blir sällan som du tänkt dig, vännen - det blir oftast BÄTTRE! :)

"Och Herren välsignade slutet på Jobs liv mer än början..."
Job 42:12a

Mitt liv blev bättre än jag någonsin kunde föreställt mig :)

Sitter på en stentrappa utanför ett gästhus, Pittsburgh, i kvällssolen med en kopp kaffe i handen... Undervisar i ämnet "Ständigt växande tro" på MCM - bibelskolan vi driver här i USA i samarbete med APC. Tänker på jakt, fällor och vapen. Skulle vilja göra en jaktresa med farsan - Alaska, Rumänien eller Sydafrika? Grizzly, Gems eller Kudu? Ja... Vi får väl se...

Lånade en Harley igår och körde två timmar på slingriga vägar genom ett vårligt och soligt Pennsylvania. Tänker just nu på alla vackra minnen, alla trofasta vänner och glada människor jag träffat på min livsresa hittills... Solen värmer mitt ansikte, kaffet smakar så gott och jag sov en timme i eftermiddags - tack Jesus!
Njöt en stor stek i solskenet :)

Tänk, jag är knappt halvvägs... Fyller 39 i sommar. Så mycket kvar! Onådda folkgrupper väntar, festivaler med 100 000 tals människor, församlingsplanteringar och nya böcker ska skrivas. Det blir äventyr med barnen och mitt älskade team över hela världen! Jag tänker nämligen bli väldigt gammal och oförskämt frisk och stark efter att jag fyllt 80 år. Mellan 80-120 kommer jag ha 40 år att bara njuta livet!

Vi hörs!