19 april, 2012

Dar es Salaam

Tillbaks i Tanzania och den stora mångmiljon staden Dar, som den helige Ande kallat oss till... Allt började på flyget hem till Europa från Kilimanjaro, Tanzania i Östafrika maj 2010...
Den helige Ande viskade; "nästa stad i Afrika är Dar es Salaam"... Sedan dess har vi arbetat i den riktningen.

I dag på förmiddagen höll SOS en presskonferens i ett konferensrum på Peacock Hotel och ca 25 journalister var på plats... Nyfikenheten växer från olika tidningar, radio och TV kanaler. Kameror blixtrade, mickar trycktes upp i mitt ansikte och TV kameror stod på. Jag försökte göra Johannes döparens jobb; nämligen förbereda för megastjärnan Jesus! Den 13-17 juni kommer Han - Jesus-  nämligen att i egen hög person besöka Dar! Vad jag längtar efter de dagarna! Ska bli så spännande att få arbeta vid Hans sida...

Ikväll fick jag förmånen att predika i en jättestor pingstförsamling i utkanten av staden... Biskopen Mhiche som är ordförande i vår kommitté var värd och kyrkan var verkligen fullpackad och lovsången ljuvlig! Många frälsta och flera helade genom kunskapens ord!

Helad i sitt vänstra öra!

Denna kvinna blev helad i ryggen genom kunskapens ord.

Med bävande hjärta skriver jag detta blogginlägg... Vet inte varför riktigt, men... Känner mig faktiskt väldigt ödmjuk och förkrossad inför uppslutningen och  uppbackningen från stadens kristna och alla dessa megaförsamlingar och mogna präster och pastorer... Gud hjälp mig vara en värdig representant för ditt rike och hjälp mig presentera Jesus evangeliet så klart som möjligt...

Vi hörs!