17 april, 2012

Varför ge till Gud?!

Jorden och allt som uppfyller den tillhör HERREN,
världen och de som bor i den.
Ps 24:1

Gud behöver ingenting. Han är redan jätterik. Ändå ger du till Honom varje månad. Tror du att Gud behöver 10% av din inkomst? Tror du verkligen att Gud behöver dina pengar? Svälter Han? Är Han naken? Är Han hemlös eller bostadslös? Ändå ger du till Honom hela tiden. Varför då?! Därför att du behöver det. Du behöver ge. Det gör något med dig. När du ger blir du fri. När du ger gör du upp med din egen girighet och övar dig i generositet. När du ger ärar du Honom med dina ägodelar. Prasslet från dina sedlar och klirret från dina mynt är som musik i Hans öron.

 Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den ene och se ner på den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon. 
 Matt 6:24

Du ger inte för att Han behöver det utan därför att du blir sant fri när du säger att Han är din försörjare och inte kronorna och örena. Gud är ju inte fattig utan jätterik! Just därför är Han din ekonomis bästa investering! Ingen vill köpa aktier som tappar i värde. Vi väljer alltid bästa räntan och avkastningen för våra investeringar. Ingen vill ge till sjunkande skepp eller stoppa pengar i svarta hål. Vi ger till Gud för att Han är rik. Just därför behöver du ge inte bara till fattiga, utan också till rika. Kom ihåg att du faktiskt aldrig ger till en kyrka, organisation eller präst. Utan att du faktiskt ger till Gud.

Ja ja, lite funderingar ifrån mitt privata bibelstudie tidigare idag. Detta är ett litet smakprov på mitt seminarium i maj "God wants to make you rich". Missa inte den 19 maj kl 10.00-14.00 i SOS Church.

Just nu är jag på väg till Dar es Salaam, Tanzania. Ska ner och predika i 5 olika megaförsamlingar i staden och ha en pastorsfrukost med redan 1000 anmälda pastorer. Jag ska förbereda inför vår stora festival i samma stad i juni och vårt pastorsseminarie som vi kallar Apostolic breakthrough 2012. Där kommer vi att fokusera undervisningen om tjänstegåvorna och församlingsplanetering bland onådda folk.
Jag kommer att blogga varje dag medan jag befinner mig där så du kan be för mig! :)

Vi hörs!