17 november, 2012

Konsten att njuta


Hade nästan glömt bort hur man njuter livet... Jobbat stenhårt i 20 år. Rest, undervisat, predikat och skrivit böcker. Genomfört festivaler bland onådda folk, predikat på konferenser, missionsbaser, bibelskolor och så alla nya församlingsplanteringar. Land efter land, med jetlag, efter vaknätter har jag fått uppleva fantastiska äventyrsresor kantade av oräkneliga mirakel. Jag är så tacksam till Gud för att jag fått basunera budskapet om Jesu förlåtelse och den helige Andes kraft till frihet i över två decennier redan...

Men... Den här senhösten är jag helt ledig.  Sedan mitten på oktober arbetar jag inte alls förrän efter nyår. Flera läkare har efter flertalet undersökningar mer eller mindre befallt mig att vila för min fysiska hälsas skull. Behöver nog andas lite i största allmänhet. Svårt att erkänna men så är det... Det är inte lätt när man bara vet hur man jobbar men inte hur man gör när man är ledig. ;) Att verkligen
vara verkligt  ledig, avslappnad och reflekterande är en konst få vet att utöva...
Försöker nu åter lära mig konsten att njuta livets trivialiteter som att läsa Expressen och Aftonbladets ledare om svensk politik och sportsbilagorna om Zlatans alla bragder. Tränar, solar, lagar mat, ser om gamla filmer som Braveheart  och går på bio. Har hunnit se de nya biofilmerna; Palme, Skyfall och Call Girl. Vi har köpt en liten svart långhårig schäfervalp - Tyson. Jag njuter av att promenera med honom i parkerna och lära honom komma, sitta, vacker tass och sånt du vet... Njuter av alla Bruno Mars låtar som "The lazy song" och "Count on me" :)
Vår nya familjemedlem; Tyson :)...

En krigare och björn har gått i vinteride men efter  nyår är det nog dags att vakna igen tror jag... Men just nu sjunger vi "björnen sover" lite till... :)

Vi  hörs!