20 januari, 2013

Day Of The Next Generation

Idag kickar SOS Kids igång Day Of The Next Generation! Varje 20e i varje månad har våra barnpastorer, Andreas & Jenny Jensen, uppmanat oss föräldrar och församling att be extra för våra barn! Jag tycker det är en såå bra idé! I SOS Church uppmuntrar vi alltid föräldrarna att ta ansvar för sina barns andliga liv. Idag ber jag för:

1. Den plan som Gud har våra barns liv.
"HERREN kallade mig när jag ännu var i moderlivet, han nämnde mitt namn medan jag låg i min mors sköte". Jes 49:1

2. Att våra barn ska växa andligen
"Och barnet växte och blev starkare i anden". Luk 1:80

3. Att föräldrar tar sig tiden att hjälpa sina barn
"Vänj den unge vid den väg han bör vandra så viker han ej av från den när han blir gammal".
Ords 22:6

Jag och Maria har genom alla år försökt sitta så mycket vi kan med våra barn och ha bibelstudier. Barnen älskar det! Andreas & Jenny vill hjälpa SOS Churchs föräldrar att få in det som en vana. Dina barn kommer att älska dom stunderna med dig!

I vår familj innebär inte längre den 20e varje månad bara barnbidraget, utan även en dag av bön för våra egna barn, församlingens barn och Stockholms barn! Vi kommer även att ta vissa 20e som fastedagar. Var med du också! Oavsett om du är förälder eller inte så var med och be för dina framtida barn, församlingens barn & barnen i din stad! Låt oss tillsammans ge Jesus till nästa generation!




Vi hörs!