26 februari, 2013

Vila = Tro


Tar några dagar ledigt nu, efter intensiva veckor där jag undervisat, predikat och rest ganska hektiskt igen...

Och Gud fullbordade på sjunde dagen det verk som han hade gjort. Och han vilade på sjunde dagen från allt det verk som han hade gjort.
1 Mos 2:2

Tänk på sabbatsdagen, så att du helgar den.
2 Mos 20:8

Det är fåfängt att ni tidigt står upp och sent går till vila, och äter ert bröd med vedermöda - detsamma ger han åt sina vänner, medan de sover.
Ps 127:2


Att fira sabbat. Att ta semester. Att dra ner på tempot lite. Att sova ut. Allt ovannämnt är faktiskt att säga och deklarera;

- Jag tror på Guds godhet mot mig! Han unnar mig gott...
- Jag tror på Hans välsignelse! Han gör mer än jag någonsin förmår att åstadkomma själv och ger mig bonus som jag aldrig kan lyckas förtjäna...
- Jag tror att Han försörjer! Han som tar hand om fåglarna, blommorna och älgarna har omsorg om mig ;)
- Jag tror på den helige Andes arbete! Han bygger sitt rike, sin församling och tar hand om sitt eget folk...

Att vila är att verkligen tro! Jag tror att Han är Gud, jag är Hans barn och att Han arbetar när jag vågar vila... Vågar du vila?!

Vi hörs!