04 april, 2013

Attityder


Låt oss därför med uppriktigt hjärta gå fram i full trosvisshet, med ett hjärta som är renat från ett ont samvete och med en kropp som är badad i rent vatten.
Hebr 10:22

Sitter i SAS lounge på väg till USA och mediterar över attityder... Positiva, glada, oskuldsfulla och helt rena sådana. Vill vandra en hög väg. Vill vara ärlig och naket uppriktig och samtidigt hungrig, ivrig och nyfiken...


Vill aldrig sälja mina övertygelser för billiga kortsiktiga och smutsiga politiska lösningar och kompromisser. Vill hellre lida kortsiktigt. Vill vandra inför min Gud med ett blödande och mjukt hjärta. Vill leva med måttot att kan jag inte tala tro, tillfälligt, kan jag i alla fall hålla käft. ;)

Hjälp mig Herre välsigna, beskydda, ära, tro och segra! Herre, hjälp mig att inte slå med mina övertygelser utan istället övertyga genom mitt liv. Herre, hjälp mig att alltid välja en hög väg inte bara i skrift och tal utan också i tanke och hjärta...

Vi hörs!