05 maj, 2013

Heliga beslut och goda vanor!


1) I vår familj har vi bestämt oss för att söndagen är en helig dag... Söndagen är veckans höjdpunkt och fest! Söndagen är dagen då vi prisar, tackar och ärar vår Gud och lyssnar till både Hans Ord och Hans röst! Det är Dagen då vi går till församlingens gudstjänst tillsammans och träffar vår stora familj och umgås med våra bästa vänner! Alla ska med! Vare sig ungdomsmöten, bibelskoleoutreach, husförsamling eller något annat "andligt" tidigare i veckan ersätter söndagen... Inneboende, tonåringar, hund och katt ska med! ;) Så är det bara!


Söndagen är en helig, ljuvlig och underbar dag! Vi har ett måtto i vår familj; We love Sundays! :)

2) En annan princip som vi praktiserar är att ge tionde dvs 10 % av alla inkomster och gåvor till församlingen. Tionde på månadspeng, 500 lappen från farfar osv... Tiondet ges inte i alla riktningar, till vänner och sådant som jag för stunden tycker är behjärtansvärt utan till FÖRSAMLINGEN - "förådshuset" (Mal 3:10) - då kommer välsignelsen och först då blir jag verkligt välsignad! Jag ger mitt tionde dvs mina 10 % på inkomster till församlingen - den lokala församlingen där jag har mitt hem, min bas och där jag äter, dricker och blir uppmuntrad.


3) En missionsresa med familjen varje år! Vill att hela familjen ska få göra missionsbefallningen tillsammans och se under och tecken bland de onådda folken...

4) Vi äter alltid ett mål om dagen tillsammans - vi försöker så långt det är möjligt att samla familjen åtminstone en gång om dagen kring köksbordet... Vi samtalar, skrattar, stämmer av och delar liv. Såå
värdefull tid! Skulle inte vilja vara utan den tiden... Perfekt stund att öppna en Bibel (som för övrigt alltid ska ligga nära till hands) tillsammans och läsa ett stycke och be tillsammans!

Fatta heliga beslut och etablera goda vanor i din familj och det kommer att leda till generationsvälsignelser i många led efter dig... Familjen Amritzer är långt ifrån perfekt men vi försöker bygga något vackert som barnen ärver tar med sig när de flyger ut ur boet. Pröva du också! Gud kommer att vara med dig!

Vi hörs!