16 december, 2013

Partners i Tanzania



Har predikat i fem fantastiska, ljuvliga, svettiga och lååånga möten i Victory Christian Center i Dar es Salaam i helgen. Sååå många har blivit frälsta i varje möte och igårkväll blev säkert 70 talet andedöpta och började spruta i tungor! Älskar långa helig Ande möten!


Många gick fram för andedop

Jag har stornjutit! Är nog egentligen mest afrikan. Är svart pingstpastor i vit förklädnad ;) Lovsången och dansen är full av energi, Jesuspassion och rå frälsningsglädje. De ärar och hedrar varandra. De är supergenerösa och samlar in massor av pengar i varje möte. De har tro för vad som helst och alla skrattar och är positiva. Kvalitén på allt i VCC vida överträffar de mesta jag mött...


Jag älskar, ja verkligen ÄLSKAR pastorsparet Huruma och Joyce Nkone! Jag lär mig så mycket från dem och de verkligen vederkvicker och styrker mig. Deras ödmjukhet, tacksamhet, glädje, tro, generositet och excellens befruktar och smittar mig! VCC är från och med i helgen partnerförsamling till SOS och kommer stötta oss regelbundet med både bön och ekonomi. Jag delade visionen om Afrikas huvudstäder med dem igårkväll och de ville aldrig sluta be för mig och SOS. Ett nytt Afrika reser sig med mäktiga, starka och helt självklara och så naturligt apostoliska megaförsamlingar!

Det är väldigt längesedan jag mött Jesus så starkt i lovsången och tillbedjan som här.. Mitt förbund med Gud är förnyat och Andens vind blåser i mitt hjärta. Jag älskar Jesus mer än någonsin tidigare! Tack Jesus för Afrika!

Vi hörs!