11 januari, 2014

Vill du lyckas?

Är i USA - mitt andra eller tredje hem, vet inte riktigt vilket... Bor i Europa men jobbar mest i Afrika och USA sedan drygt 10 år. Älskar Stockholm, och SOS är och förblir min apostoliska bas och mitt hem även om jag nog får erkänna att jag förälskat mig i både Afrika och USA.

Undervisar, predikar och arbetar med två stora apostoliska nätverk i Pittsburgh och Philadelphia två veckor i januari - Reach Northeast och City Reach Network. Dessa nätverk är verkligen församlingsplanteringsmaskiner och lyckas fantastiskt med vad de håller på med. Jag stortrivs och lär mig massor.

Ledarna Jeff Leake och Brian Bolt är kort och gott:

1) Ödmjuka...
2) Tacksamma...
3) Enkla...

Jeff Leake
Brian Bolt

De leder stora framgångsrika församlingar som sprutar ut dotterförsamlingar. De senaste två åren har de tillsammans planterat 17 nya församlingar och i år ska det planteras drygt 20 nya kyrkor! Trots att de döper 100-tals nyfrälsta hela tiden och samlar in sanslösa belopp till mission, sociala projekt och nya
församlingsetableringar så hör jag aldrig något skryt. De är ödmjuka och bara helt upptagna med att träna lärjungar och fostrar nya ledare.

De är sååå tacksamma för allt Gud gör! De berättar om förvandlade fd kriminella, narkomaner och de berättar om helandeunder och mirakelbefrielser! De kvittrar om kraftfulla andedop och deras nyfrälstas nya jobb och kreativa företagsideer. Tänk va Gud gör!
säger de...

Det som berör mig mest här att de förblivit så enkla och jordnära. De fastar och ber. De skrattar och spelar kort. De lägger hellre sina pengar på en missionsresa en en ny bil eller nya möbler. De renoverar inte sina kyrkor stup i kvarten och utan hjälper hellre hemlösa.

Vill du lyckas? Det vet jag att du vill. Pröva ödmjukhet, tacksamhet och enkelhet - det föder i sin tur ren glädje och rå genombrottstro! Lär från Jeff Leake och Brian Bolt!

Vi hörs!