21 mars, 2014

Italienska Dolomiterna


Då vi alltså förklarats rättfärdiga av tro har vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus. Genom honom har vi också tillträde till den nåd som vi nu står i, och vi jublar i hoppet om Guds härlighet.

Rom 5:1-2


Sitter långt upp i italienska Dolomiterna och dricker espresso i vårsolen. Byn Misurina är vackert och ligger inte långt från gränsen till Sydtyrolen... Lyckades både beställa kaffe och artighetskonversera lite på knackig italienska med den gamla damen som driver hotellet här. Har faktiskt läst italienska hela två år en gång i tiden. Stolt över mig själv :)

Hämtar kraft några dagar helt ensam i den österrikisk italienska alpregionen, vilket faktiskt är den plats på jorden där jag har mina tidigaste rötter... Jag föddes visserligen i den lilla staden Villach i Kärnten bara några mil från italienska gränsen men bodde som liten några år i Lienz, Osttirol precis vid Dolomiterna... Det var jordbävning 1975 och vi sov i bilen hela familjen. Har sovit i Neustift utanför Brixen, Sydtirol inatt och gjort en avstickare upp i alperna på förmiddagen...

Söker Gud. Läser Romarbrevet. Hämtar styrka och kraft. Vill fortsatta och avsluta mitt lopp väl...

Vi hörs!