20 augusti, 2014

Eld i benen!

"Men jag tänkte: Jag vill glömma honom och inte mer tala i hans namn. Då blev det i mitt hjärta som en brinnande eld, instängd i mitt innersta. Jag ansträngde mig uthärda den men kunde det inte."
Jer 20:9

Har du ingen inspiration? Är din energi som bortblåst? Har du svårt att motivera dig? Känns det som att du arbetet så hårt men det blev så lite? Du tänker; vad är det för fel på mig? Vad gör jag för fel? Varför brinner jag inte längre för Gud och Jesu rike?




Lyssna min vän!

1) Du måste hitta tillbaka till hjärtats lovsång - ja tillbaka till Jesus, din frälsare... Intimitet och en nära vandring med blodsförbundets pappa får glöden på ditt hjärtas altare att flamma upp igen. Israels herde och vår store Gud tänder en eld som brinner inuti själva benen... Tro mig -några enkla lovsånger får tacksamhetens tårar att rinna längs kinderna igen. Sjung till honom i din ensamhet! Bara jag skriver känner jag Hans ljuvliga styrkande närvaro - Jesus min älskade frälsare... (3 Mos 6:13)



2) Ditt vittnesbörd och din frimodiga trosbekännelse övervinner fienden! Tala om Jesus! Berätta för andra vad Han har gjort för dig! Jag delade om Jesus med en medmänniska på pendeltåget hem från kontoret idag - elden flammade upp! (Apg 2:3, Heb 10:23, Upp 12:11)

3) Lyssna på den helige Ande! Han vill viska vackra saker i ditt öra och hjälpa dig bli lycklig. Glöm inte bort att Han finns där hos dig hela tiden och kallas för "Hjälparen". (Joh 15:26, Tess 5:19)

4) Återvänd till din heliga kallelse! I ursprungsvisionen och tilltalet för ditt kristna liv, finns också din styrka och inspiration. (Jer 20:9)

5) Bekänn din synd! Synd drar energin ur dig - du läcker vatten eftersom det är hål i din behållare... (Ps 32:1-5)

6) Ge dig till en församlingsgemenskap och överlåt dig till att trofast stå tillsammans med syskon som alla springer med samma mål i sikte! Sluta irra runt som en hemlös själ. Våga slå rot. Ta ett djupt andetag och säg; - detta är min familj. (Heb 10:24-25)



Hoppas och ber att alla mina bloggläsare ska fortsätta brinna för Jesus! Till alla våra församlingsmedlemmar i Stockholm säger jag bara;

Vi ses till Kick Off söndagen den 31/8 älskade församling - längtar efter att få predika hemma igen men också att få söka inriktning tillsammans med er alla! Vi ses på Norra Latin på Drottninggatan kl 16:00!

Vi hörs!