15 december, 2014

Nåd sanslös nåd!

Efter en tre dagars svettig konferens i vår afrikanska partnerförsamling Victory Christian Center Tabernacle i Dar es Salaam, Tanzania sitter jag på en beach resort och äter frukost i solskenet...
Det har varit galet bra! Finns faktiskt inte ord att beskriva Gudsnärvaron, de lyckliga nyfrälsta ögonen, alla under, den råa glädjen, dansen och tacksamheten här... De går en hög väg! De representerar det nya Afrika! Jag talar om en afrikansk megaförsamling med excellenta, välutbildade människor! En församling full av egen företagare och politiker! En församling som köper skog och mark, investerar i egendomsutveckligsprojekt och planterar nya församlingar och bygger framtid!  En församling som har siktet inställt på nästa generation och det urbana Afrikas megastäder! VCCT är den första megaförsamlingen på den afrikanska kontinenten av många i framtiden (bara vet det) som redan nu valt att stå med oss i vår vision om att predika Jesus i varje afrikansk huvudstad och ge en övernaturlig kristendom till nästa generation!


De betalar mina flygbiljetter, tar in mig i landet "VIP" på flygplatsen, lägger mig på "5 Star beach resort", ger mig ett fett kuvert med "spending money" och betalar generösa arvoden. Det finns
inget stopp på blommor, fruktkorgar och kärlek. De slåss om att få skjutsa mig i de finaste bilarna. Ja! Vad ska man säga?! De kan ära och heder! De står upp när jag läser Bibeln med dem och frågar mig var femte minut om jag behöver något... De är fantastiska!!! Blir helt kär! De har redan samlat in pengarna för nästa konferens i december 2015. De vill betala en festival (75 000 USD) och hjälpa mig få ut mina böcker här - de har redan översatt två titlar! De vill hjälpa mig i kontakt med andra megaförsamlingar i huvudstäderna och hjälpa SOS ut på TV! De finns inget stopp på favören!

Hjälp vad Du är god Gud! Spännande att följa Honom i vårt livs största äventyr - The African Capital City Tour!!!

Nu längtar jag ändå hem till mitt älskade Stockholm och alla underbara och fantastiska SOS:are! Snart jul! Tack Jesus för familj och vänner, skratt, mat och vila...

Vi hörs!