18 september, 2015

Heliga gudars ande...

Efter en fantastisk bönehelg med vårt SOS folk i Stockholm och ett ljuvligt besök hos våra allierade i Södermalmkyrkan har jag suttit med några dagars administration och sammanträden... Varje gång jag ber och öppnar min Bibel så hänger liksom parfymen från helgen kvar i luften... Eftersom det idag är dag 17 i vår 40 dagars fasta och jag kan använda alla måltidstiderna till bibelmeditation och bön så hinner jag reflektera mycket mer än vanligt... 




Kung Nebukadnessar av Babel sa till profeten Daniel att "heliga gudars ande är i dig" (Dan 4:6). Den avgudadyrkande kungen visste inte att uttrycka sig bättre men kände något han bara försökte sätta ord på... Kungen visste instinktivt att Anden i profeten var både starkare och visare än demonerna i hovets alla spåmän, astrologer och besvärjare...

När jag möter pastorerna Lennart och Carolina Torebring och Södermalmkyrkans ledare så möter jag några av de som tillhör de tappra "sju tusen som inte har böjt knä för Baal" (1 Kung 19:18) och hjältar som vägrat kompromissa med den trolösa anden i Sverige. Maria och jag blir tacksamma till tårar för att det finns ledare i Sverige som frimodigt ber i tungor utan att skämmas och krigar i bön för Stockholm vår huvudstad! Ledare som förstår betydelsen av sann omvändelse, andedopets kraft, helande och fortfarande kastar ut demoner! Ledare med Kalebs och Josuas ande! Krigare och pionjärer som vågar gå före oss andra! Heja Södermalmkyrkan! Heja familjen Torebrings och erat trofasta team!

The Torebrings



"Men i min tjänare Kaleb är en annan ande, och han har i allt efterföljt mig." 
4 Mos 14:24a


Redan på söndag får vi besök i SOS Church Stockholm av Sofia Munoz (dotter till Torebrings) - en av pastorerna i Södermalmkyrkan! Missa inte detta! Hon kommer för att tala med oss om nästa generation! Hur Gud använder barn och ungdomar! Det blir fest på Norra Latin på söndag och drag till vansinne! Välkomna!

Sofia Munoz

Vi hörs!