19 april, 2009

En megaförsamling är verkligen en maktfaktor!

Att få ha vänner som pastor Glen Berteau och Michael Williams är verkligen både skärpande och lärorikt. Glens församling, Calvary Temple får verkligen min tro att skjuta i höjden! Calvary Temple samlar över 7500 personer varje vecka nu och växer hela tiden. Det här var mitt tredje besök hos dem och det bästa hittills... Igår blev 15 frälsta och idag i två möten har över 100 dyrbara människor gett sina liv till Jesus! Idag var det väl drygt 1500 personer i varje möte. Allt är excellent, välorganiserat och mötena är naturligtvis väl genomarbetade och strukturerade som i alla megaförsamlingar, men ändå finns en förvånansvärt stor frihet för den helige Andes ledning... Vilken lovsång! Rockigt, tight, ungt, hungrigt och sanslöst drag men också en sådan stark gudsnärvaro!

Jag har bett speciellt om kunskapens ord och helandeunder den sista tiden och nu var det en flod av bönesvar för både mig personligen men också för många mirakelhungriga människor! Gud öppnade ett dövt öra på en överlycklig kvinna och så mycket annat fantastiskt skedde som bara Jesus kan få till! Jag känner mig väldigt nära Jesus just nu och ledd av den helige Ande på ett helt nytt fräscht sätt i varje möte... Jag vet faktiskt inte när jag kände mig mer lycklig och fri...

En megaförsamling är verkligen en maktfaktor...

Vi behöver sträcka oss efter megaförsamlingar i Sverige! En megaförsamling är verkligen en maktfaktor och kan ha en enorm påverkan på en lokal ort men också ett land om den leds av en apostel eller profettjänst! Gud ge oss megaförsamlingar i Stockholm och i Sverige!

Imorgon flyger jag till Thailand för festival, tack Jesus! Ska bli såå kul! Nu ska jag hinna handla lite kläder, träna, äta och sova också...

Vi hörs!