20 maj, 2009

Försommar i Stockholm!

Imorse vid 06:52 tog jag pendeltåget från Tullinge till Stockholm Central och därifrån vidare med tunnelbanan (röd linje) till Karlaplan på Östermalm... Det är försommar i Stockholm med skira gröna färger och fontänerna i parkerna glittrande i morgonsolen... Ljuvligt! Jag tränade på Garnisonens gym med min personlige tränare Omid mellan 07.45 - 09:00, han körde extra hårt med mig idag - jag älskar det - död åt segheten! Efteråt satt jag och eftersvettades, fortfarande i träningskläderna, på en parkbänk vid en damm med stor fontän mellan kl 09:15 - 10:20 och åt frukost i morgonsolen... Skink och ost baguette, blåbärsyoghurt och en flaska vatten - suveränt! Jag hann att läsa hela Esters bok i Gamla Testamentet och be för SOS och Harvest Cry som börjar nu på fredag! På parkbänken efter träning var Gud så nära!



Vi laddar för festival nu! Allt handlar om Harvest Cry på Nalen till helgen... Tankarna är där hela tiden liksom. Vi bjuder sökarvänner till kreativa shower där ett glatt Jesusevangelium kommer att presenteras och de lovar att komma... Vi planerar, gör powerpoints, väljer filmklipp, sätter körscheman... Ett gäng tränar dans, festivalbandet repar, outreach/gatuevangelisation förbereds och uppföljningsmaterial fixas fram mm... Festival - så kul!

Harvest Cry 2008...


Läste i Metro idag "Allt fler lägenheter lediga i Stockholm" ... En ökning på 30% vad gäller lediga lägenheter från föregående år vid samma tid... Det är ju fantastiskt för er alla bloggläsare som funderar på att gå på SOS Missionsbibelskola till hösten och behöver lösa ett boende snabbt! Googlesök bostadsförmedlingar! Hör också av er till info@missionsos.org om du vill hyra ett rum av någon av våra underbara församlingsmedlemmar! Till hösten börjar äventyret både för oss och för många nya elever när vi proklamerar församling tillsammans den 29 augusti! Vi blir pionjärer och församlingsplanterare av bara farten både du och jag!


Frälsningsbön i Thailändska Khon Kaen...

Nu ska jag snart ha ett nyfrälst par här på vigeslsamtal (Emma och Stefan) och sedan åker jag på pastorsteams samling ikväll kl 20:00... Måste rusa...

Vi hörs snart igen!