28 maj, 2009

Gud kallar på de internationella evangelisterna!

Idag när jag mediterade på det första kapitlet i aposteln Paulus brev till Efesierna och bad till min Gud hemma vid köksbordet i Tullinge talade den helige Ande... Han sa; "- Nu kallar jag på de internationella evangelisterna!". Så är det vi märker det redan, perser, syrianer och amerikaner anmäler sig till våran bibelskola som börjar i augusti... Gud kallar samman sitt folk för ett internationellt församlings bygge i Stockholm! Gud har tänt en ny stjärna på församlings himlen i Stockholm. Människor kommer för att lägga ner sina gåvor och hylla Jesus precis som de vise männen från Öster gjorde en gång för två tusen års sedan.

I sensommar proklamerar vi församling, närmare bestämt lördagen den 29 augusti! Redan den 26 augusti kickar SOS Missionsbibelskola igång som en nystart inför sitt sjunde år och mitt i city i våra lokaler på Kungsholmen! Idag fick jag drygt 50 000 SEK från en företagare till en portabel dopbassäng som vi bett vår himmelske pappa om, tack pappa! För någon tid sedan fick jag 16 000 SEK till instrument från en våra partner-församlingar, tack Gud! Guld, rökelse och myrra!

Vi hörs!