29 maj, 2009

New Jersey, USA...

Jag landade på Newarks flygplats på USA:s östkust i eftermiddags och Lance, en god vän sedan många år, plockade upp mig. Kul att träffas igen! Vi hade så mycket att prata om efter att inte ha träffats på två år. Efter lite käk på en liten portugisisk restaurang åkte vi till Brick/Lakewood i New Jersey. Jag bor hemma hos pastor Wes och hans fru Esther - goa och gästvänliga människor. Predikade mitt första möte ikväll i Calvary Lighthouse, som församlingen heter. Lovsångsledaren Jeff Deyo ledde rockigt och Jesus passionerat med sitt band. Jag predikade kort och ca. 60 personer rusade fram för frälsning och så bad vi för sjuka länge. Många blev helade och berättade jublande om under från scen! En go första kväll alltså. Ska ha tre möten till i helgen och Jeff Deyo fortsätter att leda lovsång hela helgen... Jag gillar Jeff och jag tror han gillar samarbetet med mig också ;)

Jeff Deyo

Lance arbetade med min mentor pastor Ron Johnson i Bethel Temple, Virginia i 12 år men är nu assisterande pastor i Lakewood, New Jersey sedan 1,5 år tillbaka. Calvary Lighthouse är en helt ny församlingskontakt för mig; en ljuvlig församling! Har precis varit ute och ätit med några amerikanska zigenare. Vi snackade Jesus mirakel och jämförde amerikansk och europeisk humor ikväll. Nu kommer jag snart att ramla i säng, är fruktansvärt trött med en grym jetleg. Tack Gud för en go, varm och mjuk säng! USA är alltid lika gott! Jag trivs här! Tack Gud för USA!

Vi hörs!