02 juni, 2009

Bygge pågår!


Idag landade jag ca 10:30 på Arlanda efter en kanon helg i USA... Ca 200 frälsta, 40 andedöpta och många helade - halleluja! Hann hem och sova en timme och köra min Maria till hennes nya jobb i Tumba (det blev två vändor till Tumba, hon gömde sina "crocs" hemma och ville inte jobba i högklackat). Barnen och jag åkte sedan tillsammans till vårt lilla "kyrkbygge" på Kungsholmen. Ohh vad kul! Alicia städade ur ett gammalt kylskåp som byggarna kommer att ha fika i under sommaren och senare i höst kommer skåpet väl till pass för personal och bibelskolelever. Alicia sprayade nog en hel flaska "Mr Muscle" i det där skåpet men rent blev det... Min lille Adam spacklade och jag försökte rycka ner gamla kablar i taket... Vilket gott gäng som var där 6 st och till fika 10 :). Fyra sos:are till dök upp med ett flyttlass av kontorsmöbler och material från Harvest Centers lokaler i Arlandastad vid ca 20 tiden...


Tommy Hamrén är en fantastisk arbetsledare - Tommy, vi skulle aldrig fixat detta utan dig! Fikat vid 21 tiden är ju naturligtvis alltid en höjdpunkt när man bygger... Gemenskap, gemenskap och åter gemenskap. Vi bygger inte bara en ny kyrklokal och utan också sann gemenskap och vänskap. När vi målar, spacklar och reglar kontors- och toaväggar lär vi också känna varandra och bygger församling. I love it! Alicia sa i bilen på väg hem; " - Tänk pappa att vi får vara med och bygga vår kyrka nu! Jag känner mig som en missionär".

Vi hörs!