01 juni, 2009

New York City nästa...

Summerar helgen i Lakewood, New Jersey och konstaterar att mer än 200 människor rusat fram på frälsningsinbjudan i fyra möten, bra va?! Ca 40 har blivit andedöpta och börjat tala i tungor för första gången och många berättar om helandeunder i sina kroppar, schysst va?! Det finns inget som evangelium om Jesus Guds levande son!

Att få lära känna Jeff Deyo och hans band och arbeta tillsammans i tre kvällsmöten har också varit helt fantastiskt - vilka ödmjuka gudsmänniskor och vilken tjänarattityd! Jeff tar med sig bandet och hälsar på oss i SOS Church Stockholm snart! Gud är god!


New Jersey är en sovstad till New York City, känd för sin stora judiska befolkning. Bara precis i närheten av kyrkan bor det ca 65 000 ortodoxa judar... NJ har många läkemedelsindustrier och tomat och grönsaksodligar. Det är vackert i NJ med tallar, insjöar och havsstranden är inte långt borta... Boendet är dyrt precis som hemma i Stockholm och skatterna väldigt höga för att vara USA. Annars är väl NJ känd för italiensk maffia (du har väl sett Gudfadern?!) och mycket zigenare med rumenskt ursprung! Behöver jag säga att jag älskar NJ?! Det är multietniskt med svarta, latinos, judar, italienare och zigenare - jag känner mig liksom hemma här direkt! Jag älskar det mångkulturella samhället och drömmer ju som bekant om att få bygga en stor internationell församling i Stockholm - det blev mycket inspiration för ett sådant initiativ och projekt här alltså!

Snart åker jag en sväng till New York City tillsammans med Lance och Rachel... Kanske hinner jag köpa ett par nya jeans och skor på något shoppingcenter också innan planet lyfter mot Stockholm i eftermiddag!

Vi hörs!