31 maj, 2009

Mäktiga andedop i Lakewood!

Vi jobbar på här i Lakewood, New Jersey... Igår kväll rusade ca 30 dyrbara människor fram och ville be en frälsning bön med mig och göra den helige Ande till sin bästa vän! BFF (Best Friends Forever) tatuerades i deras hjärtan, bläcket som användes var Jesu eget blod! Jeff Deyo ledde oss i tillbedjan på ett så ljuvligt sätt. Vi kysste Gud hett, passionerat och intensivt! (grekiska, proskyneva = jag tillber, se tidigare blogginlägg...) När jag gjorde inbjudan till de som ville bli döpta av Jesus i Hans eldsfold exploderade det verkligen och jag uppskattar att ca 20-30 blev andedöpta och började tala i tungor för första gången i sina liv! Det finns inget som ett mäktigt andedop och jag njuter varje gång jag ser nyfrälsta ta emot arbetskläder av kraft från Jesus för ett starkt lärjungaskap och ett liv i en offensiv missionsbefallning! Världen blöder. Världen behöver inte fina ord och filosofier utan kraften från ett radikalt Jesus evangelium! Korsets kraft segrar över mörker och ondska!

Nu har jag varit ute och tränat och bibelmediterat (mellan kl 06:00 - 08:00) vid den vackra sjön jag hittade igår morse... Idag blev det Jesu bergspredikan (Matteus evangelium kapitel 5-7), oj vad Jesus är skarp och radikal - den helige Ande var så nära där i parken vid vattnet... Nu ska jag äta frukost med pastorsfamiljen här och sedan predika på två möten till idag - halleluja! Jag har nog världens bästa jobb tror jag faktiskt!

Jag vet att många av er försöker nå mig och inte lyckats de sista dagarna... Det finns en enkel förklaring... Jag tappade bort min mobiltelefon på Arlanda tidigt i fredags morse på väg till USA... Förlåt. När jag kommer hem blir det ny mobil och du kommer snart att kunna nå mig som vanligt igen, jag lovar... :)

Vi hörs!