18 juli, 2009

Äventyr med Anden

Har precis haft ett bibelstudie här i Finland igen och hunnit att äta en kycklingpasta... Undervisade ett litet smakprov från mitt nästa bokutkast...


Titeln på bibelstudiet idag var; Fem råd för att bättre kunna följa den helige Ande.

1) Lyssna alltid till "hjärtats vittnesbörd"... Rom 8:2, 14-16, 1 Joh 5:10
Livets Andes lag och den helige Ande vittnar med, eller i vår ande.

2) Bedröva inte den helige Ande... Ef 4:30
Gör inte Anden ledsen, var noggran med din renhet.

3) Den helige Andes bilderbok. 4 Mos 12:6, Apg 16:9-10
Guds språk är bilder, syner och drömmar.

4) Lyssna till Andens röst och lyd först tänk och sedan. Apg 8:29, 10:19-20

5) Anden är smartare än du och vill ge dig nya äventyr och ta hand om dig. Joh 10:3-5
Jesus är den gode herden och du Hans får följer Hans röst.

Många blir frälsta, helade och andedöpta här... Jag undervisar på förmiddagarna och har klassiska pingstmöten/väcklesemöte på kvällarna... Seinäjoki pingstförsamling och pastor Martti är verkligen "helige Ande människor". De har fördubblat församlingen här de senaste tio åren från ca 600 till nästan 1200 medlemmar, halleluja! Pastor Martti och hans team är genuina och verkliga vänner till mig och jag känner mig så hemma här...

Imorgon flyger jag hem en blixtvisit till Stockholm (mina drömmars stad). På måndag bär det av till Halden i Norge för Österbo konferensen - kul!

Vi hörs!