17 juli, 2009

Kärleken till Finland bara växer...

Predikar i Finland igen... Har rest ganska flitigt i vårt östra grannland de senaste fem åren... Kärleken bara växer. Det finska folket är ödmjuka, enkla och jordnära på ett så gott sätt... Jag har ett intensivt schema här i Seinäjoki hos pastor Martti... Predikar och undervisar sju gånger på fyra dagar och eftermötena brukar hålla på i två till tre timmar "nonstop"... Alla är så hungriga... Igår kväll blev ca 20 frälsta, tio andedöpta och flera helade genom kunskapens ord - halleluja! I onsdags blev ca 15 frälsta... Det plockar på... Tröttnar aldrig på "full gospel"...

Finsk bastu...

De tar verkligen hand om mig och låter mig bo på lyxhotell och äter gör jag som en kung på fina restauranger. Ja, snåla är de då inte mina underbara finska värdar. Tack Jesus!

Det blir mer Finland om jag får välja...

Vi hörs!