19 juli, 2009

Fantastiska SOS medarbetare!

Summerar fyra dagar i Finland... Ca 80 frälsta, ca 40 andedöpta och många både fysiska och inre helanden rapporterade! Evangelium funkar alltid! Tröttnar aldrig på att undervisa klassisk trosundervisning och predika evangelistiskt kvällstid... Morgonbibelstudierna med församlingen här var så goa stunder, titlarna; "Ord skapar", "Visionsbön" och "Fem råd för att följa Andens röst"... Tack Jesus!

Flyger till Stockholm för att krama fru och barn ett halvt dygn. Vidare till Norge på måndag - Österbo Stevnet och Evangeliesentret - kul!

Jenny och Andreas...

Annars gläder jag mig över fantastiskt starka SOS medarbetare både hemma och utomlands! Segerrapporter strömmar in! Jenny och Andreas Jensen (våra barnpastorer, SOS Church Stockholm) har hållt i alla barnmötena på Trosgnistans Smålandkonferens på Ralingsåsgården utanför Aneby! Vilka rapporter jag får! Wow - vad stolt jag är över hur väl de presenterar Jesus för barn och hur proffsigt de representerar SOS!

Anna och Pelle...

Anna och Pelle Svernedal har precis undervisat och predikat tillsammans med Ylva Hamrén på ett internationellt familjeläger på Bjärka Säby och så många tacksamma människor hör av sig och skryter om familjen Svernedals! Tänk att Anna är böneledare och Pelle gatuevangelist i SOS Church och att vi ska få bygga församling tillsammans i Stockholm till hösten! Maria och jag är bortskämda direkt från Himlen!

Ps; Samuel Strandberg (basledare, Afrikas Horn) gifter sig med Gabby!

Vi hörs!