25 juli, 2009

Sommarbröllop i Sydsverige och lovsång i solnedgången...

Älskar att vara pastor faktiskt... Det är ju så mycket enklare att jobba pastoralt än evangelistiskt... Vigslar, begravningar, dop, själavårdssamtal och lärjungaträning är inte hälften så ansträngande som att ge järnet som festivalevangelist. Som evangelist tömmer man ut sig och predikar som om det vore sista gången varje möte och på varje plats... Ca åtta till tio svettiga möten i veckan. Bönekrigar, fastar, reser, slåss med jetlag och ber för sjuka och kastar ut demoner i långa förbönsköer i flera timmars eftermöten ibland... Jag älskar evangelistens hantverk i festivaler och konferenser - missförstå mig inte, men oj vilken skillnad och vila det är att få vara pastor i mellan varven också...

Idag har jag vigt två av våra ganska nyfrälsta och helt underbara lärjungar, Linda och Thomas - numera paret och familjen Axelssson! Stort grattis och länge leve brudparet!


På väg hem i bilen satt jag och bad i solnedgången och då föddes en helt ny dikt/lovsång i min ande, håll till godo;


Mina fem bröd och två fiskar gav jag till Dig.
Jag bröt mitt liv i delar och levde det för Dig.
Nu står jag ensam kvar på berget och solen sänker sig.
Mirakel sker i dalen och bara Jesu godhet fyller hela mig.
Ja bara Jesu godhet - tolv korgar godhet är kvar hos mig.


Ps; Fick precis ett MMS på Anna och Jonatan Kvists pojk som föddes på Huddinge sjukhus ikväll - halleluja!!!

Vi hörs!