18 augusti, 2009

Bockajakt, nyfrälsta och kyrkbygge...

Jag hann ner till Stengårdshult i djupaste Smålands skogar och jaga en dag... Den 16/8 är ju för ju alla jägare ett heligt datum (bockjaktspremiär)... Klev upp kl 02:00, satt i tornet på det lilla kalhygget redan kl 03:00. Började locka med en tysk lockpipa (Buttolo) ca kl 06:00 och 06:58 small det. Jag la ner en vacker skogsbock med ett välriktat halsskott på knappt 35 meters avstånd (en liten sextaggare)... Glory, skogen är beskattad, bönesvaret redan styckad och i frysen. Igårkväll åt vi höstens första viltgryta - ohh så gott!


Idag på morgonen åt jag frukost med en kär nyfrälst vän inne i City och vi hann med djupa bibelsamtal och mycket kaffe... Sedan har jag lagt golv hela dagen tillsammans med min älskade Maria inne på Kungsholmen (SOS Church)... Kanon semester i år faktiskt; båtluff i skärgården, bockajakt, umgänge med flera nyfrälsta invandrarvänner i City och kyrkbygge på Kungsholmen! Imorgon börjar barnen skolan igen och deras hösttermin kickar igång! Härligt - vi ser verkligen fram emot hösten hela familjen i år! Varför då?! Här följer några anledningar;

1) SOS Church proklameras lördagen den 29/8 på Nalen! Välkommen att fira med oss kl 12:00 - 14:00!

2) Vi inviger våra nya superfräscha lokaler på Kungsholmen med tårtkalas och "öppet hus" lördagen den 29/8 på eftermiddagen!

3) Vi släpper SOS första musikproduktion - den efterlängtade festival CDn - God of Miracles - söndagen den 30/8 kl 16:00 på Nalen!

4) Vi njuter av att få vara pastorer hemma i Stockholm i höst. (Lugnaste hösten i mitt liv hittills).

5) Vi njuter vårt nya hus och liv i Tullinge.

6) En nystart av SOS Missionsbibelskola i city! (radikalare, vassare och tuffare än någonsin).

7) Engelskspråkiga gudstjänster och internationell mångkulturell storstadsförsamling.

Listan kunde fortsatt i all oändlighet tror jag...

Ps; Vi behöver några ekonomiska mirakel nu bara... Vi installerar ljud, ljus, multimedia, simultantolkningsanläggning mm... Allt kostar massor... Vi samlar in mycket men skulle behöva ytterligare ca 200 000 SEK! Kanske finns det en bloggläsare där ute som tror på församlingsplantering, pionjärarbete i Stockholm och vill vara med och satsa och så i god jord?!

Vi hörs!