17 september, 2009

Att umgås med Gud när djävulens lakejer sover...


Jag älskar bönen - den tidiga morgonbönen... Jag vaknar alltid väldigt tidigt, behöver knappt ställa mobilen för alarm eller väckning längre... Anden väcker... 05:00 är den bästa tiden på dygnet - ensam i köket, barnen och hela huset sover... Kaffe, bibelmeditation och viskande kärleksförklaringar från mitt hjärtas djup direkt till Jesu underbare Ande... Judarna samlade manna (änglabröd från Himlen) i öknen tidigt, innan solen gått upp... Det är så stilla i himlarymderna och i den andliga världen tidigt på morgonen - djävulens alla tjänare och lakejer sover uttröttade... Satan har inga kroppar att manifestera sig i och verka igenom - de ligger utslagna. Bedjarna är nu istället vakna och söker, lyssnar, ropar, gråter, lovsjunger, viskar, stönar, stånkar och krigar...

Ofta när jag vaknar känns det som att änglarna säger; - godmorgon Hannes och Guds Ande ligger som en tät välkomnande dimma i köket... Svårt att förklara hur mycket jag älskar bönen! Bönen är mitt liv och jag andas och får nytt syre, idéer, kreativitet och visioner när jag lyfter på Andens vingar och rör vid Guds mantelsläp... Keruber, serafer och helig renade eld kring Guds egen tron...

Det har varit en intensiv arbetsdag - måste vila nu... Längtar redan till gryningen. Vi ses väl inför Guds tron imorgon vá?!

Vi hörs!!