16 september, 2009

Föräldramöte och en älgjakt på gång...

Barnens skola...

Var på både Alicias och Adams klassers föräldramöte på Eklidsskolan i Tullinge igårkväll... En liten mysig skola med ca 180 elever... Kanon ambitiösa lärarinnor (Cornelia och Gittan), goa föräldrar, kladdkaka och mycket kaffe... Naturligtvis lyckades jag ju med konststycket att erbjuda mig att hoppa på skolans "föräldrar-råd..." Tillsammans med rektor ska vi arbeta för en bättre framtida skola ;). Någon sorts blandning av att vilja göra ett första gott intryck på både lärare och föräldrar och ett dåligt samvete över ett för litet engagemang i mina barns utbildning... Ja, ja... Skrattar för mig själv - ska bli spännande att försöka hinna med det också - jag har ju så lite att göra... ;).



Annars planeras det ju naturligtvis en jaktresa
med "grabbarna grus" också - älgjakt mellan Jokkmokk och Boden i oktober! Jaktkamrater från USA, Danmark, Norge och Sverige strålar samman i en väldigt maskulin och skäggig gemenskap i norrländska storskogarna... Ser fram emot det nu när det börjar lukta höst ute och luften är klarare... Kaffetermosar, lägereldar, höstlöv och jakthistorier...

Vi hörs!