14 september, 2009

Sovmorgon, bibelfrukost och träning...

Sov ut idag - första sovmorgonen på mycket länge... Ledig, Johannes?! Ja.., faktiskt - det är sant - jag är ledig! Klev upp ca kl 09:30, gjorde brakfrukost till min älskling Maria och lilla svägerska Anna med bebis... Vi åt gröt, mackor och drack flera koppar kaffe... Blev kvar vid frukostbordet länge, vi läste aposteln Paulus brev till Titus tillsammans och bibelsamtalade och gled över i församlingsbygge... Riktigt skön förmiddag!


Vilken go eftersmak efter vårt andra möte i de nya lokalerna på Kungsholmen igår eftermiddag sedan... Vi räknade in precis 100 vuxna besökare och så många barn (ingen siffra tyvärr...)! SOS Kidz drog igång sitt första möte igår - vilda och glada barn! Allt var precis så där som man vill ha det! Många nya besökare, såå många olika nationaliteter - ryktet om att det nu finns en regelbunden engelskspråkig gudstjänst i stan håller på att sprida sig tror jag bestämt... Fem rusade fram på frälsningsinbjudan och flera blev helade i ett långt svettigt gott eftermöte! Vi sände även ut två missionärer till Thailand - rå glädje!


Nu ska jag iväg till ett gym i Flemingsberg och träna stenhårt - min 36-åriga kropp behöver tuktas och hållas i kort strypkoppel... Har nämligen tänkt att göra ytterligare massor av festivaler, plantera många nya församlingar, skriva fler böcker, göra TV på sikt mm... :) Här gäller det att inte "gubba till" utan fortsätta vara hungrig på Jesus, tjänsten och livet! Hatar bekvämlighet och försoffade medelålders cyniska attityder! Jag vill vara ren, ivrig och vrålhungrig på livet! Måste rusa!

Vi hörs!