07 juli, 2010

Hedmarktoppen sjunde sommaren...

Tänk att jag fått förtroendet igen! Sjunde gången jag talar på norska pingströrelsens sommarkonferens och njuter livet på deras konferensanläggning Hedmarktoppen... De är såå goa och jag får såå mycket uppskattning och positiv feedback. Vänner för livet... Idag har jag haft två bibelstudier på bönekonferensen kl 10:00, 12:30 och ett kvällsmöte kl 19:00. Ämnet har varit Den helige Andes arbete, del 1-3. Vilken bön det blev ikväll! Ljuvligt med bönens ande såå starkt utgjuten!


Disciplinerad bön skapar gudsfruktan, vilket leder till avhållsamhet och seger över alkohol, lusta och allsköns laster. Bön och fasta fostrar fram en stark karaktär och gör oss känsliga för den helige Andes tilltal. Jag behöver be. Vi behöver be mycket i Skandinavien. Vi ber tills vi ser och hör från himlen. Vi lyssnar, lyder och gör vad den helige Ande ber oss om. Jag älskar umgänget med Gud i Anden. Jesu närhet är så visionär, tröstande, uppmuntrande och bygger och laddar. Jag tror fortfarande på andlig krigföring, barnsnödsbön, bönedagar och vaknätter! Höga rop i tungor gör skillnad!

Imorgon flyger jag till Köpenhamn, Danmark och Evangelists sommarkonferens! Kul!

Vi hörs!