01 augusti, 2011

Den multietniska församlingen!

Tänk att det faktiskt finns en plats fri från rasism och främlingsfientlighet mitt i ett annars så kyligt Stockholm. Ett färgblint och tryggt hem för alla folk. Våra olika kulturer berikar och skapar en ljuvlig och generös atmosfär! Vi älskar att pröva och testa nytt. Vi njuter av skiftande dofter och smaker. Vi talar mer än 50 språk redan. Vi lever i ett gudsrike där ingen bedöms efter klass, utbildning eller kön. Vi tror att allas bidrag är gåvor och nycklar som den helige Ande gett oss som församling! Vi tror på mission tills den sista folkgruppen fått höra! Vi har Jesus kultur gemensamt och vill leva Apostlagärningarna! Jag är stolt över mina afrikanska, asiatiska, latinamerikanska och amerikanska syskon och bästa vänner! Jag tror på framtiden! Jag tror på den multietniska församlingen! Länge leve mångfald!

Söndagen den 31/7 bad ytterligare fem dyrbara människor en frälsningsbön och två begravde sina gamla liv i vattendopet! Vi kramade och hälsade på så många nya bekantskaper! Tack Jesus för SOS Church Stockholm! Tack att jag får vara med trots att jag är vit, ganska kaxig och österrikisk medborgare ;)

Vi hörs!