26 februari, 2012

Familjen på besök

Livskvalitet är att få sova ut nån dag i veckan. Att ha vänner som man är helt trygg med och kan prata om precis allt med, utan att bli dömd. Att hinna laga mat tillsammans med familj och nära vänner och njuta halvtimmen precis efteråt med kaffe och kortspel. Att hinna skratta med barnen, hjälpa dem med en läxa och njuta av att studera fruns skrattgropar - en onsdag kväll...

Träningsbagen i bagaget, karatekläder på golvet i Adams rum, rid och motorcykelhjälmar i hallen... Kaffekoppar, tidningar och uppslagna Biblar på bardisken mitt i köket...

SOS Church Stockholm, proklamerad den 29/8-09, blev en nystart på precis allt! Livet blev ljuvligt! Det bästa vi gjort någonsin! Tack Jesus! Med SOS i city fick vi äkta och sann livskvalitet! Inte bara familjen Amritzer utan hela ledarteamet upplevde samma sak helt utan undantag...

Till veckan ska jag på röntgen, efterkontroll på ortopeden och till sjukgymnasten - jag hade nästan glömt att jag faktiskt är nyopererad ;)

Barnen har sportlov så det blir mycket annat också som bio, spel och familjebibelstudier...

Tänker döpa nyfrälsta till veckan också! :)

Min pappa Ewald, barnens farfar, är på besök med sin fru Anette. Ikväll käkar vi ihop och spelar kort...
Tillsammans med min pappa & min pojk Adam

Vi hörs!