22 mars, 2013

Vet demonerna vem du är?!


"...vem Paulus är vet jag..."

Medans aposteln Paulus predikade evangelium, döpte, helade och tränade lärjungar i Efesus i västra Turkiet (Apg kap 19) händer något ganska märkligt...

Några judiska excorsister försöker driva ut demoner och säger; "Jag besvär er vid den Jesus som Paulus predikar" (Apg 19:13b).

Andeutdrivarna kände inte Jesus personligen och blev därför överfallna av den demonbesatte och måste fly misshandlade, nakna och blodiga ur huset där de bedrev sin verksamhet...

Den onde anden sa nämligen;

Jesus känner jag till, och vem Paulus är vet jag, men vilka är ni?
Apg 19:15

Har du dött och uppstått med Jesus? Är du förenad med Honom? Är Han din Frälsare och Herre? Bor Hans Ande i dig?


Kan du svara ja på frågorna ovan behöver du aldrig vara rädd för djävulen och hans pack... Kan du svara ja på frågorna just ställda, så vet demonerna nämligen vem du är och flyr för Jesus i dig.

Se, jag har gett er makt att trampa på ormar och skorpioner och att stå emot fiendes hela välde. Ingenting skall någonsin skada er. 
Luk 10:19
                                                                                                                                                




Fridens Gud skall snart krossa Satan under era fötter.
Rom 16:20a

Underordna er därför Gud. Stå emot djävulen, så skall han fly bort från er.
Jak 4:7

Vi hörs!