26 april, 2013

Nationer ropar!


Du skall dia hednafokens mjölk, ja, kungabröst skall du dia. Då skall du förstå att jag, Herren, är din frälsare, att den Starke i Jakob är din återlösare.
Jes 60:16

I sommar träffar jag troligen Tanzanias president Jakaya Kikvete. De stora tidningarna i landet har uppmärksammat SOS försök till att hela såren och avhjälpa spänningarna mellan muslimer och kristna i landet... I lördags (20/4) genomfördes en mycket lyckad presskonferens i den muslimska staden Tanga på Tanzanias norra kust. The Guardian skrev och citerade mig i en väldigt uppmärksammad artikel där jag utmanar Tanzanias ledarskap under titeln; "Take measures against religious tension"... Du kan läsa hela artikeln här (sök på Johannes Amritzer)... Flera andra tidningar och nyhetsmedier publicerade artiklar och gjorde inslag med anledning av mina och SOS försök till att hjälpa Tanzania i det just nu ganska kritiska läget som uppstått efter att muslimska extremister attackerat kristna. Be för oss! Spännande öppningar!




Intensiva förberedelser inför våra två festivaler i Tanzania pågår just nu för full maskin. Festivalen i staden Mwanza vid Victorasjön genomförs den 19-23 juni och festivalen i Tanga den 17-21 juli. Häng på oss! Hör av dig! Vi tror på stora genombrott för evangelium med frälsning och mirakler men vi kommer också genomföra omfattande sociala insatser... Brunnar ska borras och kläder delas ut. Hjälp oss! Du behövs!

Herren Jesu Ande öppnar nationer! Vi ser Hans nåd och favör! Be och fasta med oss!

Vi hörs!