02 oktober, 2013

Den libanesiska bruden!

Sitter och lyssnar på libanesiska sångerskan Diana Hadad och laddar för kvällen. Ska ut med min libanesiske och kristne vän Charbel och äta arabiskt.


"Kom med mig från Libanon, min brud, kom med mig från Libanon." 

Höga Visan 4:8


Jesus är brudgum och församlingen brud - ett känt bibliskt tema. I Gamla Testamentets poetiska och smäktande kärleksdikt Höga Visan, ropar brudgummen på sin brud. Han kallar henne till sig från Libanon.

Beirut... 

I januari sänder vi pastorsparet Anna och Jonatan Kvist med ett team pionjär missionärer till Libanon för att plantera SOS Church Beirut. Det luktar Apostlagärningarna! Det är dags för urförsamlingens återupprättelse både andligt, fysiskt och geografiskt! Jesus är Alfa och Omega - början och slutet. Han gjorde debut i Mellanöstern och kommer att göra storslagen comeback! Jesus kallar på sin älskade brud! Jesus talar ömt med sin libanesiska arabiska älskling... När Jesus kommer tillbaka för att hämta sin brud kommer de libanesiska araberna springa rätt i famnen på Honom!



"Han som betygar detta säger: Ja, jag kommer snart. Amen, kom, Herre Jesus!"

Johannes Uppenbarelse 22:20
 

Vi hörs!